Obecnie kopalny olej napędowy jest mieszany z ekologicznym biodieslem i chociaż biodiesel jest dobry dla środowiska, może powodować poważne problemy związane z dłuższym przechowaniem. W zbiornikach oleju napędowego dochodzi do kondensacji pary wodnej, a powstałe w ten sposób skropliny wody spływają po ściankach zbiornika, a następnie opadają na jego dno przykryte warstwą lżejszego oleju napędowego, który nie pozwala na ich ponowne odparowanie. Niewielkie ilości wody wystarczą, aby pobudzić rozwój mikroorganizmów, takich jak bakterie, grzyby i pleśń w zbiorniku. Biodiesel jest bardzo dobrym źródłem pożywienia dla tych mikroorganizmów, więc szybko się rozmnażają i przyczyniają się do zanieczyszczenia paliwa, tworząc „biomasę” w postaci charakterystycznego szlamu i „glutów”, ponadto produkują kwasy organiczne, które prowadzą do korozji zbiorników i układu paliwowego. Biodiesel ma również znacznie krótszy okres trwałości niż kopalny olej napędowy i z czasem ulega degradacji, prowadząc do ciemnienia i tworzenia osadów stałych. W rezultacie powstała „biomasa” i ciała stałe zapychają filtry, powodując uszkodzenie silnika, a tym samym zagrażając niezawodności i bezpieczeństwu całego systemu.
ERC Antifouling szybko i skutecznie likwiduje wszelkiego rodzaju mikroorganizmy w oleju napędowym i trwale go zabezpiecza przed ich rozwojem. Dzięki temu zapewnia długoterminową ochronę silników oraz instalacji grzewczych przed bioszlamem i korozją. ERC Antifouling został przetestowany i zatwierdzony przez takie instytucje i firmy jak:
Öl-Wärme-Institut
MAN Nutzfahrzeuge AG
MTU Friedrichshafen GmbH
Mercedes-Benz
SGS Fresenius
Bundeswehr/NATO
Korzyści w skrócie
Szybkie działanie bakteriobójcze i grzybobójcze (w tym bakterie redukujące siarczany)
Posiada właściwości antykorozyjne i przeciwutleniające
Doskonała długotrwała ochrona przed zniszczeniem paliwa przez drobnoustroje
Nie zawiera chloru związanego organicznie
Doskonała rozpuszczalność we wszystkich rodzajach olejów napędowych, olejów opałowych
Utrzymuje system zbiornika w czystości
STOSOWANIE
Dawka szokowa 1 litr na 1000 litrów paliwa jednorazowo
Stosować w przypadku zanieczyszczenia mikrobiologicznego instalacji zbiornika, które jest już widoczne wizualnie lub technicznie rzuca się w oczy, np. w przypadku stwierdzenia osadu biologicznego lub częstego zatykania filtrów. Dozowanie powinno opierać się na całkowita objętość paliwa. Po dodaniu środka martwe mikroorganizmy i usunięte osady organiczne mogą zatkać filtr i spowodować konieczność jego szybkiej wymiany. W przypadku silnego zanieczyszczenia układ paliwowy (zbiornik, przewody, filtr) należy oczyścić mechanicznie, aby usunąć uporczywe osady biologiczne.
Dawka prewencyjna 0,25 litra na 1000 litrów przy każdym tankowaniu
ERC Antifouling jest zoptymalizowany do stosowania we wszystkich rodzajach oleju napędowego i opałowego, każdy z zawartością biodiesla lub bez (B0 - B20), a także w czystym biodieslu (np. FAME jako B100). Produkt jest już wstępnie rozpuszczony, dzięki czemu jest równomiernie rozprowadzany w zbiorniku paliwa po jego bezpośrednim dodaniu do zbiornika paliwa.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.